Хляб Жираф - Giraffe Bread



 В Холандия, откъдето се предполага, че произхожда този хляб се нарича тигров хляб-tijgerbrood or tijgerbol. Според Уикипедия, магазинната верига
Sainsbury’s, която предлага този хляб, като Tiger Bread, променя името на Giraffe Bread (Жираф хляб) Съвсем правилно, според мен, защото шарките, които се образуват по повърхността на хляба наподобяват тези на жирафа и нямат прилика с тигровите. Според това, което прочетох, с тази шарка, може да "нарисувате" всеки хляб- според вашите предпочитания. Аз направих съвсем обикновено тесто за хляб, към което добавих само сушена мащерка. Хлебчетата бяха меки отвътре и с хрупкава, ефектна и ароматна коричка. Необходимо е да имате само оризово брашно.


За хлебчетата:
 Продукти:

* 250 гр бяло пшенично брашно
* 300 гр брашино от лимец
* 1 с.л. захар
* 1/2 с.л. сол
* 3 с.л. зехтин
* 2 с.л. суха мащерка
* 400 мл топла вода
* 7 г мая -1 пакетче на д-р Йоткер


  За хрупакавата жирафска коричка:
Адаптирано от Crumbs of Love

Продукти:

* 160 гр.оризово брашно
* 180-200 мл топла вода
* 2 с.л. захар
* 1/2 с.л. сол
* 7 г суха мая
* 180-200 мл топла вода
* 2 с.л. сусамово олио или друго, със сусамовото аромата е по-различен и приятен



Приготвяне:

Ще опиша последователността с която аз направих хлебчетата.

В дълбока купа се пресяват брашнана, отделям една чаша за доизмесване и към останалата част се  добавя  маята, солта, захарта, зехтина и се налива водата. Замесва се меко тесто. Покривам тестото с кърпа и оставям да втаса. За да стане по-бързо или, ако температурата е по-ниска, аз поставям купата с тестото над тенджера с гореща вода.


След първото втасване измесвам тестото, като добавям мащерката и отново завивам тестото увеличи обема си.


 След второто втасване измесвам тестото отново и го разделям на 8 равни части, от които оформям топчета. Поставям в тава, застлана с хартия и оставям да втасат леко.
През това време правя жирафското покритие.

Смесвам всички съставки, като последно наливам водата, като непрекъснато бъркам. Оризовото брашно е с особена консистенция, по хигроскопично е. Гъстотата на сместта трябва да наподобява по-гъсто тесто за палачинки. На няколко места прочетох сравнения като за роял айсинг, но не прекалено течен. Направих снимка, на която се вижда как тестото се стеле. Трябва да е достатъчно течно, за да може да се маже със силиконова четка по повърхността на хлебчетата и да е достатъчно гъсто, че да се задържа отгоре, а не да се свлича. Ако се налага, по ваша преценка може да добавите мъничко вода или брашно към сместта. След като постигнете необходимата гъстота оставете да почива 15 минути.


През това време хлебчетата втасват. Включете фурната на 50 С Намажете хлебчетата с помоща на силиконова четка, като се постараете да нанесете, добре, на плътен слой равномерно количество от оризовата паста. Поставете във фурната. При продължаващото втасване топинга се разделя на сегменти. Включете на 180 градуса и опечете хлебчетата. Ако е необходимо завъртете тавата, за да се препекат добре от всички страни. Втората тава хлебчета, намазах, когато първите се печаха. те продължиха да втасват навън и ги сложих направо в горещата фурна. Нямаше разлика в шарката.





Ако мога да обобщя:
Важно е преди да се нанесе оризовата паста  хлебчетата малко да втасат.
След като се намажат, също да продължат да втасват-поне 15 минути. Втасването, разделя засъхващата паста на повърхността и образува ефектните сегменти, които в последствие се препичат и дооформят в горещата фурна.
И дори да смените сусамовото олио с каквото и да е друго растително, брашното за пастата задължително трябва да е оризово.




Искам да добавя и снимка на "блините", които направих от няколкото лъжички от оризовата паста, които останаха. Нарекох ги блини, защото са с мая и са същите на външен вид. Истинските са със сметана и пшенично и елдено брашно. Някой ден ще ви покажа и тях. Много вкусни, но много бързо свършващи :)


Коментари

  1. Наистина шарките са като на жирафчета, малки и сладки! Страхотни снимки,Бети, и начина на поднасяне, панерчето, всичко е толкова красиво! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Великолепни са, Бети!
    Много любопитна техника за намазване със страхотен ефект :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, и за мен беше много интересно. Бях очарована от резултата и за това реших да публикувам.

      Изтриване
  3. Много са симпатични, Бети! А с мащерката вътре си представям само как се молят да ги гризнеш, нали? :)
    По случайност съм правила подобни питки, но на мястото на твоята мащерка аз бухнах маково семе и някак съм улучила явно консистенцията на замазката, която при мен бе от царевично брашно. Напукаха се обаче леко и пукнатините бяха по-плитки, по-повърхностни, но добре изразени.
    Тук се вижда горе долу.
    Ще опитам и с оризова замазка непременно. Благодаря за рецептата!
    Хубава седмица ти желая!
    Прегръдка голяма!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, благодаря ти!
      Аз все слагам по нещо в тестото, а много обичам аромата на мащерка.А тези питки някъде са много популярни, просто аз сега попаднах на тях и ми се видяха ефектни и реших да опитам.Резултата наистина е изненадващо ефектен, а усилията са минимални.
      Хубав ден на теб!

      Изтриване
    2. Ирма, сега видях при теб. Мисля, че оризовото брашно е главната съставка, която прави тези следи, но също така е важно хлебчето да втасва известно време намазано с пастата, за да се о бразуват изразени "пукнатини"
      Ще се радвам да се получи и да ти хареса. А и ти си майстор на тестото, та съм сигурна, че ще се получи!

      Изтриване
  4. Ихааа , Бети взема ми очите :) ! Някъде ги бях виждала , но не ми се видяха така красиви и ефектни ! Ще опитам да ги направя , много ,много ми харесаха ! Благодаря за рецептата и поредната красива публикация !
    Прегръдка ! Хубав вторник !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вероятно си ги виждала, Ив, аз попаднах преди няколко дни и веднага ги пробвах! Радвам се, че се получиха.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  5. Бети, както и да ги наречеш, все ще са така вкусни и апетитни! Страхотни хлебчета - със сигурност няма да има равнодушен към тях.
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, нямаше, Гери! Моменталически свършиха!

      Изтриване
  6. Страхотни са и не изглежда трудно, ще се пробват задължително, благодаря за споделеното!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мари, ще се радвам да ти харесат. Лесно е, наистина!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Бети, правила съм с такава хрупкава коричка и стават наистина много красиви :)
    Идеята ти с мащерката е чудесна!
    Поздрави и усмихнати септемврийски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, пропуснала съм ги при теб!А аз ги открих съвсем случайно.И благодарение на грешно натисната буква на клавиатурата ми излезе тигър хляб....

      Благодаря ти! Хубави и топли дни!

      Изтриване
  8. Que pan más curioso, es verdad que parece piel de jirafa, besitos Bety.

    ОтговорИзтриване
  9. Какви сладурски хлебчета!!! Не бях чувала за такава рецепта, така че ахкането ми беше спонтанно и неподправено :) Много ми харесват! Ще пробвам някой път :)
    Хубава и усмихната вечер, Бети :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лесни са и наистина са сладурски!
      Ще се радвам да ти харесат!

      И аз не бях чувала...
      Благодаря, Татяна!

      Изтриване
  10. Големи са сладури тези жирафски хлебчета Бети :) Не бях виждала до сега с този ефект корички и както обичам да се заигравам с тесто ... като нищо съм ги направила и аз :) Не ми изглежда сложно , и мисля че ще се справя ....
    Септемврийски поздрав !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, ти си майстор, Дани! Ще се справиш!
      И аз бях очарована като ги видях!

      Изтриване
  11. Que rico este pan!!!!!!. Y que maravilla la explicación para hacerlos. Lo intentare y ya te contare. Besotes

    ОтговорИзтриване
  12. Бети, уникални са! Веднага си открадвам идеята :)

    ОтговорИзтриване
  13. Невероятно добре са ти се получили тигровите хлебчета,Бети!
    Шарката е станала супер!
    И аз бая отдавна ги отлагам,интересни са като технология и резултат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз нямах търпение! Още щом ги видях и ги забърках. Наистина са интересни и забавни като резултат.
      Благодаря, Роси!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни